Tri dana marketinga na EFOS-u: Mnoštvo predavača podijelilo svoja znanja
Od 6. do 8. ožujka na Ekonomskom fakultetu u Osijeku okupila su se najveća domaća marketinška imena. Razlog tom skupu bila je stručna konferencija Market&NG – Tržište i nove generacije koja je za cilj imala približiti praktična znanja iz svijeta marketinga novim generacijama – studentima, ali i svim zaljubljenicima u marketing.
Ideja konferencije nastala je na inicijativu studenata okupljene u udrugu studenata marketinga Bookmark, uz partnerstvo Kreativne agencije Adverta i Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Prvog dana konferencije studenti su imali priliku slušati predavanje Nikole Žinića, koji je okupljenima objasnio male tajne eksperata. „Ako želite uspjeti, stvarajte ideje koje se pamte. Budite kreativni, a svoje ideje temeljite na iscrpnim istraživanjima.“, poručio je Žinić. Uz mnoštvo korisnih savjeta o tome što je brand, istraživanje tržišta i navika potrošača. Žinić se osvrnuo i na neke od svojih najpoznatijih kampanja nastalih u agenciji Bruketa&Žinić OM.
Drugo predavanje prvog dana, vodio je Zorin Radovančević, stručnjak za Google Analytics iz osječke tvrtke Escape. Radovančević je približio važnost marketinga i brojeva. Objasnio je na koji način funkcioniraju analitički alati poput Google Analytics te na primjerima iz prakse objasnio kako brojevi pokazuju potrošačke želje, dok ih marketing zadovoljava.
Studenti su ponekad pomalo neozbiljna populacija. Vole smijeh, vole kasniti ili uopće ne dolaziti na predavanja. Iz tih razloga, kako bi se razbila ozbiljnost konferencije i dodala doza smijeha, kao posljednji predavač prvog dana pojavio se Mario Petreković. Poznati voditelj talent showa Super-talent pričao je o osobnom marketingu. Pojasnio je tko je utjecao na njegov proboj u svijet show businessa, tko su mu komičarski uzori, ali i kako nasmijati punu dvoranu Ekonomskog fakulteta.
Prvi dan konferencije završen je uz radionice Marije Ribić iz Osječke pivovare te Marijana Palića i Brune Bluemenscheina iz tvrtke Overtime koja se specijalizirala za sportski marketing.
U četvrtak, drugog dana stručne konferencije Market&NG, blok predavanja otvorio je Igor Mladinović iz reklamne agencije Imago. Mladinović je u predavanju „Uzori -ubojice kreativnosti“ objasnio što u marketingu znači biti kreativan. Na koji način potaknuti dijete koje čuči u svakom čovjeku i usmjeriti ga ka kreativnom razmišljanju? To i odgovore na još mnoštvo drugih pitanja Mladinović je potanko objašnjavao.
Nakon predavanja o ubojicama kreativnosti, predavanje je započeo Drenislav Žekić. Žekić je iskusni stručnjak s područja komunikacija i odnosa s javnošću koji je niz godina uspješno vodio korporativne komunikacije Podravke, a ujedno je osnivač agencije za komunikacijski menadžment Preclarus komunikacije. Žekić svoje uspjehe pronalazi u mudrostima „majstora“, ljudima koji nemaju teorijsko znanje ali pokazuju put koji treba kročiti. Te mudrosti podijelio je s okupljenima.
Nakon bloka predavanja, svoje kreativne ideje predstavili su pobjednički timovi iz Ravlić Case Study-a i Žito Case Study-a. Timovi su posjetitelje upoznali s idejama koje će Ravlić mesna industrija i tvrtka Žito implementirati u svoje poslovanje.
Drugi dan završio je radionicama koje su vodili Nikolina Pokorić i Marin Seleš iz Kreativne agencije Adverta), Karlo Konig iz King Kong agencije te Andrej Mlinarević i Vlatko Vlahek iz Prototyp-a i Osijek Software City-a.
Posljednjeg dana, predavanja su otvorile Ana Penović i Mila Perović iz Jasno&Glasno, tvrtke specijalizirane za content marketing. Zajedno su osmislile preko 50 content marketing strategija te prisutnima ukazale na probleme kojima se većina tvrtki nalaze. Content, sadržaj, mora biti kvalitetan i mora se kontinuirano proizvoditi kako bi uspješno osvojio srca korisnika, njihov je zaključak.
Luka Maćešić iz Heinekena objasnio je kako i na koji način tvrtke i agencije trebaju komunicirati. Koje sve agencije angažira Heineken pivovara i kako se uspostavlja partnerstvo. Za Maćešića najvažnije stvari za razvoj uzajamnosti između agencije i tvrtke su povjerenje, proaktivnost i partnerski odnos. Ono se gradi postepeno – step by step.
Pretposljednje predavanje održala je Marijana Bošnjak, direktorica Kinematografa Osijek. U svojem interaktivnom izlaganju dotakla se načina na koji već osam godina uspješno vodi osječka kina Uraniu i Europu, kako je uspjela zadržati publiku u vrijeme recesije i kako je brandirala ova dva kina kao kulturni sadržaj grada Osijeka.
Ivan Brozović, Senior Account Manager u digitalnoj marketinškoj agenciji Degordian, prikazao je kako izgleda rad u agenciji za digitalni marketing, kakva znanja i vještine su potrebni, koja sve različita radna mjesta postoje te koje su prednosti i izazovi u suradnji s klijentima. Također, dotaknuo se i samog procesa od preuzimanja briefa za kampanju, izrade strategije te lansiranja finalnog rješenja.
Nakon predavanja radionice s održali Iva Soldo iz BambooLab-a, Dražen Karačić Soljić iz Inchoo-a te Domagoj Ostović i Borjan Bagatelj iz Lloyds Design Studia.
Kraj konferencije završen je uz panel raspravu pod vodstvom Mirjane Mikurt. Tema panela bila je domaća priča na inozemnom tržištu gdje su svoje viđenje proboja na tržište iznijela četiri predstavnika domaće industrije koja uspješno posluje na stranom tržištu. Ispred Belje industrije govorio je Matej Galić, Ana Popović ispred tvrtke Kanaan, Andrea Biglbauer ispred tvrtke Žito i mladi domaći poduzetnik Ivan Jelušić ispred tvrtke za proizvodnju pametnih utičnica – Uplug.
Autor: Mislav Šljivac